Gaur, maiatzak 21, Kultur Aniztasunaren Munduko Eguna ospatzen dugu!
Aste osoa daramagu #AniztasunarenAstea ospatzen, eta gaur bereziki aprobetxatu nahi dugu ZAS osatzen duten agente guztiak zoriontzeko. Izan ere, harrera-gizarte baten erakusle da, bere aniztasuna ospatzen baitu, bere balioa ulertuz eta zurrumurruei aurre eginez. Aniztasuna, gaur, lurralde osoan ospatzen da:
ONLINE
ARABA
AMURRIO: Aniztasunaren eguna GAUR! Atzoko erbestea eta gaurko babesa (Mexico eta Euskal Herria) Bihar!
ARABAR ERRIOXA: Hezkuntza proiektua #AmetsDezagunZeruanDabiltzanKometekin
GASTEIZ: Kristalezko bertsoak, Giza liburutegia GAUR!
BIZKAIA
BASAURI: Zurekin buru belarri GAUR!
BILBO: Interkulturate GAUR!
GIPUZKOA
ALKZIA: Liburu bat, mundu bat GAUR!
ARRASATE: Cineforum GAUR! Munduko arrozak Bihar!
ERRENTERIA: 11 kolore (GAUR!: Aurkezpena: Errenterian bizi naiz eta… egin zaidazu bisita!)
ORDIZIA: Kulturarteko irakurketaGAUR!
ZARAUTZ: Kulturarteko irakurketa GAUR!
Ekintza guztiak gure agendan dituzu: www.zas.eus/agenda
Aniztasuna jada ez da zena, noizbait izan al zen?
Nostalgia bezala, aniztasuna jada ez da zena:
Eta bizitza bagoi bereizietan ixtea, berrikuntza kulturala eragiteko
Edo kontraste efektuetan alferrik galtzea, energia moralak askatzeko,
Hori amets erromantikoak dira, arriskurik gabeak
Clifford Geertz
Hala ere, badirudi aniztasunak ez duela bere puntu bertutetsua aurkitzen. Edo oharkabean igarotzen da eklipsatuagatik, edo gehiegizko espazioa hartzen du esentzializazio-prozesu berrien iturri izan ohi den gehiegikeriagatik. Horregatik, aniztasunaren erabilerek kudeaketa arretatsua, konplexua eta arduratsua eskatzen dute.
Erabilera horiek muga bat izan behar dute, hasiera batean kontraesana ematen duena. Alde batetik, aniztasuna, gizarte edo giza talde ororen egitatezko eta ohiko egoera den aldetik, zehatzena haien dinamiken deskribapen ona da, faktore ekonomiko, politiko eta sozialen eskutik doazenak beti. Hodeiek bezala, dibertsitateak forma eta inguru ezberdinak sortzen ditu, haize pixka batekin aldatu eta beste batzuk sortzen dituztenak.
Bestetik, egia da aniztasuna iraupen luzeko ezaugarri edo jarraibide kulturalen bidez eraikitzen dela, pertsona eta giza talde askoren bizitzari zentzua ematen dioten heinean. Hala, beharrezkoa da erakundeek talde askok egiten dituzten errespetu- eta aintzatespen-eskaerei erantzutea. Hala ere, ezin gara berriro erori, politika horiek gaizki ulertzetik abiatuta, pertsonak eta taldeak sail estankoetan sartzen dituzten identitate-esentzialismoetan, elkarrekintzarik eta komunikaziorik gabe.
Gure mendebaldeko historia eta kultura-aniztasunarekin duen lotura ezaugarritzen duten bi muturren aurrean gaude. Edo unibertsalismo itsu batetik desberdintasunetara desegiten dugu, edo erlatibismo ustez konpontzaile batetik gaindimentsionatzen dugu, zeinak funtsean desberdinak diren horien eta haien arteko inkomunikaziora garamatzan.
Bi mutur horien arteko oreka bertutetsua berreskuratzen saiatzea ez legoke sobera. Beharbada, antzinako unibertsalismo etnozentristara itzuli gabe eta identitate-babesleku postmodernoetan itxi gabe, giza esperientziaren funts komunarekin lotzeko dugun gaitasunari buruz humanismo historikoak erakusten diguna berreskura dezakegu. Izan ere, azken batean, Renautek dioen bezala, ez gaitu gizatiartzen identitate bat izateak, baizik eta identitate horren barruan elkar onartzeak.
Homogeneotasun kulturalaren loriatzean ez erortzea eta aniztasunaren tranpetan ez erortzea. Hau elkar ulertzeko eta ulertzeko errezeta ona da.